Stress door je kinderwens?

Tijdsdruk, onzekerheid, angst en teleurstelling, deze stressoren maken we allemaal wel eens mee. Als je een kinderwens hebt, dan kan dit extra stress geven:

  • Tijdsdruk: het kan maar 1x per maand, je leeftijd gaat misschien een rol spelen.
  • Onzekerheid hoe lang het nog gaat duren en gaat het wel gaat lukken.
  • Angst: voor teleurstelling.
  • Teleurstelling: als je tóch weer ongesteld wordt.

En….je wilt helemaal geen stress!
Want je weet dat stress de kans op een zwangerschap negatief beïnvloedt.

Hoe ga je hier goed mee om?
In de online cursus Op Eigen Wijze zwanger worden leer je ontspanningsoefeningen die stress verminderen en je ondersteunen in je kinderwens.

Je leert b.v. hoe je adem een belangrijk middel is, gratis en altijd bij de hand om goed met spanning en stress om te gaan.
Ik geef je vast wat tips hoe je op eenvoudige wijze je adem kunt gebruiken om te ontsressen:

1. Tot 10 tellen: om je gedachten tot rust te brengen
- Je zit of ligt in een ontspannen houding.
- Je aandacht is bij je adem. Je gaat je in en uitademingen tellen.
- Adem in = 1, adem uit = 2. Adem in =3, adem uit = 4. Tot je tot de 10 bent. Dan begin je weer opnieuw
Je kunt ook kiezen voor: in en uit = 1

2. Adem 2 tellen in en adem vier tellen rustig en langzaam uit: Om het zenuwstelsel te kalmeren.
Herhaal deze ademhaling (langer uit dan in) enkele minuten.

3. Zachte buik: om je buik te extra te ontspannen
- Leg je handen op je buik en probeer op een hele ontspannen, rustige manier richting je handen te ademen.


Marjolein Smit

De online cursus Op Eigen Wijze Zwanger worden helpt je om op een gezonde, ontspannen en bewuste manier bezig te zijn met je kinderwens.

Meer Informatie