Je zwangere buik als ontspannen hangmat

Je buik als een ontspannen hangmat.

Lekker voor jou en lekker voor je kindje.
Ook op de momenten dat je rug en buik niet ontspannen voelen maar alles soms best zwaar om te dragen.

De yoga oefening De Kat houdt je onderrug en bekken soepel. Dit zijn de ‘dragers’ van je hangmat.
Belangrijk dus om deze sterk en soepel te houden.
In dit filmpje laat ik zien hoe je dat doet.

Deze oefening kan je aanvullen door van je buik een ontspannen hangmat te maken.

  • Je blijft in de kat houding, op handen en knieën.
  • Adem in en op een uitademing ontspan je zoveel mogelijk je buik, door het (nog meer) los te laten en je buik zwaar te laten worden.
  • Neem hier de tijd voor...adem bewust en ontspannen in en neem de tijd om rustig en diep uit te ademen. En laat alle spanning los op de uitademing.
  • Voel hoe je buik ontspannen hangt, als een hangmat met daarin je baby.


In de online cursus Op Eigen Wijze bevallen leer je ook hoe je partner de baby kan wiegen in jouw buik. Dan wordt de hangmat extra ondersteund door de handen van je partner.

Waardoor jij en je kindje lekker kunnen ontspannen en genieten………


Marjolein Smit

De online cursus Op Eigen Wijze Bevallen leert je hoe je je fysiek, emotioneel en mentaal kunt voorbereiden op de bevalling.

Meer Informatie