Je zwangere buik als ontspannen hangmat

Hoe maak je van je zwangere buik een ontspannen hangmat?

Waardoor jij en je baby kunnen ontspannen.

Ook op de momenten dat je rug en buik niet ontspannen voelen maar alles soms best zwaar om te dragen.

Ik leer je graag hoe je dit kunt doen, zodat jij en je baby wat meer kunnen ontspannen.

Je begint met de yoga houding De Kat.

Deze oefening houd je onderrug en bekken soepel. Dit zijn de ‘dragers’ van je hangmat.
In dit filmpje laat ik zien hoe je dat doet.

Deze oefening kan je aanvullen door van je buik een ontspannen hangmat te maken.

  • Je blijft in de kat houding, op handen en knieën.
  • Adem in en op een uitademing ontspan je zoveel mogelijk je buik, door het (nog meer) los te laten en je buik zwaar te laten worden.
  • Neem hier de tijd voor...adem bewust en ontspannen in en neem de tijd om rustig en diep uit te ademen. En laat alle spanning los op de uitademing.
  • Voel hoe je buik ontspannen hangt, als een hangmat met daarin je baby.
  • Neem de tijd en blijf op een ontspannen manier ademen.


In de online cursus Op Eigen Wijze bevallen en Contact met de baby in je buik leer je ook hoe je partner de baby kan wiegen.



Marjolein Smit

De online cursus Op Eigen Wijze Bevallen leert je hoe je je fysiek, emotioneel en mentaal kunt voorbereiden op de bevalling.

Meer Informatie